Kada je započela Sinoda o sinodalnosti, pojavilo se pitanje: Ima li ondje Duha Svetoga? Prema članku posljednjeg izdanja časopisaTheologia, organizatori poput kardinala Marija Grecha, generalnog tajnika Sinode, u to ne sumnjaju ni na trenutak.
„To je vrlo važna stvar za Sinodu na koju je pozvana čitava Crkva na različitim razinama, s ciljem da uključi najveći mogući broj krštenih, tako da u njihovom glasu i kroz njega prepoznaju glas Duha Svetoga“ (str. 4).
Oštroumni promatrači poput Stefana Fontane u članku od 10. srpnja u La Nuova Bussola Quotidiana su skeptični. Oni primjećuju da „sve to doprinosi jačanju sumnje o planiranom upravljanju, kao što je bio slučaj kod Sinode o obitelji“, gdje su rastavljeni i građanski ponovno vjenčani dobili dopuštenje da u pojedinačnim slučajevima mogu primati pričest.
Glede toga podsjećamo na priznanje Brune Fortea, posebnog tajnika dviju sinoda o obitelji. On je priznao da mu je papa rekao: „Ako budemo izričito govorili o pričesti za rastavljene i ponovno vjenčane, ne možemo ni zamisliti ‘nered’ koji će nam oni [rigidni tradicionalisti] stvoriti. Stoga nećemo o tome govoriti izravno; osigurajte da su pretpostavke unutra, potom ću ja sam izvući zaključke.“ – Izvući zaključke ili konkretnije rečeno: povući konce, jer su oni koji upravljaju Sinodom poput lutkara.
Stoga Stefano Fontano ogorčeno nastavlja: „Kako je moguće da netko imenuje svoje pristaše slijedeći političke kriterije i pritom tvrdi da se njihove riječi trebaju smatrati glasom Duha Svetoga? Može li Duh Sveti disati, a da ne dijeli Svoje darove mudrosti, znanja i straha Božjeg? Izražava li praksa planiranih imenovanja doista mudrost, znanje i strah Božji?“
U govoru o sinodalnosti 17. listopada 2015., papa Franjo je potvrdio: „Sensus fidei [osjećaj vjere] sprječava rigidno odvajanje između Ecclesia docens [Crkve učiteljice] i Ecclesia discens [dijelova Crkve koji primaju nauk], jer stado također posjeduje vlastitu intuiciju za razlučivanje novih puteva koje Gospodin otvara Crkvi.“
U tom slučaju, zašto manipulirati sinodalnim ocima kako bi se ostvarili željeni rezultati? I zašto unaprijed tvrditi kako stado treba izraziti svoju „intuiciju“ u željenom smislu? Kao da ovce nisu osjetile ono što se želi reći.
Suptilno upravljanje, manipulacija, isusovački manevri… ova Sinoda, kao i one prethodne, podsjeća na riječi jedne francuske dječje pjesmice koja se pjeva djeci prije spavanja:
Tako rade, rade, rade, male lutke.
Tako rade, rade, rade, tri mala okreta i onda odu.
Ali opasno je smatrati djecu dobroga Boga poslušnim lutkama.
p. Alain Lorans
Izvor: fsspx.news